Hoe telefoonbeantwoording ondernemers gelukkiger maakt
Vrijheid, uw eigen talent benutten, tevreden klanten, successen behalen en een telefoon antwoorddienst. Het is een kleine greep uit wat een ondernemer gelukkig maakt. Die laatste valt op in het rijtje, maar een telefoonservice stimuleert een goede werk-/privébalans, zorgt voor meer tijd en meer focus. En zo zitten er meer voordelen aan het inzetten van een telefoniste op afstand die bijdragen aan uw geluk.
Wat stimuleert het geluk van een ondernemer?
Wat maakt u als ondernemer gelukkig? Uit onderzoek blijkt dat de volgende punten de belangrijkste bijdrage leveren aan het geluksgevoel van een zzp’er en mkb’er:
- Het gevoel van vrijheid
- Focus op doen wat u leuk vindt
- Succes behalen bij klanten
- Een goede omzet draaien
Wat deze geluksfactoren te maken hebben met Bofa Telefoondienst? Daar komt u achter bij het lezen van dit artikel.
Hoe een telefoondienst invloed heeft op geluk
Wanneer uw bedrijf groeit, raakt u gemakkelijk het gevoel van vrijheid kwijt. Evenals de focus op het eigen werk. En de uitspraak ‘Wanneer de klant gelukkig is, ben ik dat ook’, is niet altijd voldoende voor uw geluksgevoel. Drukte maakt op verschillende manieren impact. De negatieve invloeden ervan zijn voor een groot deel gemakkelijk te ondervangen. Want, gebruik maken van een telefoon antwoorddienst met agendabeheer is een kleine stap die grote invloed heeft op uw geluk. In hoofdlijnen heeft dat vooral te maken met het ontzorgen in tijdrovende activiteiten.
Meer vrijheid door telefoonservice en agendabeheer
Doen wat u moet doen, op de momenten die u daarvoor inplant. Het gevoel van vrijheid bij het ondernemen is vanaf het moment dat u start al sterk. In het begin is het zoeken naar klanten vaak het meest belangrijk. Begint de zaak goed te lopen, dan wordt het drukker met klantbeheer en het uitvoeren van opdrachten of behandelingen. Automatisch gaat de telefoon vaker. En gesprekken voeren aan de lijn vraagt soms meer dan u lief is. Kiest u voor een telefoonservice met agendabeheer, dan krijgt weer meer vrijheid in het ondernemen.
Telefonische bereikbaarheid én focus op werk
Herkent u dit? Het werk stapelt zich op en u wilt alles wat gedaan moet worden efficiënt afwerken. Maar elke keer wanneer u net in het werk zit, gaat de telefoon. Hetzelfde geldt voor afspraken met een cliënt: de telefoon kan een grote stoorzender zijn. De eerste afweging die u maakt, is of het belangrijk is of niet? Op basis daarvan besluit u wel of niet op te nemen. Aan beide gevallen kleeft een nadeel. Neemt u op, dan wordt u gestoord in uw werkt. Neemt u niet op, dan bent u niet bereikbaar en mist u wellicht een nieuwe klant of belangrijke deal. Laat de telefonische bereikbaarheid over aan een telefoonservice. Dan houdt u focus en wordt de beller opgevangen door de telefonist.
Een telefonist bespaart u telefoonstress
Er zijn van die dagen dat de telefoon achter elkaar gaat. Soms beantwoordt u een oproep en spreekt u tien minuten met een klant. In die gesprekstijd komen nog twee oproepen binnen die u niet kunt beantwoorden. Eén van die bellers laat een voicemail achter. Belt u die klant terug, dan komt er een andere oproep binnen die u mist. Uiteindelijk bereikt u de persoon die de boodschap achterliet niet. Dat zijn drie gemiste potentiële klanten binnen een kwartier. En het zorgt voor de nodige telefoonstress. De telefoon doorschakelen naar een antwoordservice zorgt ervoor dat u lucht krijgt en de klant te woord gestaan wordt.
Telefoonservice zorgt voor balans tussen werk en privé
Wanneer uw werk uw passie is, vervagen de grenzen tussen werk en tijd voor uzelf of uw gezin. Al plant u vrije tijd in uw agenda, de telefoon blijft ook gaan op de momenten dat u een dagje weg bent met familie. En hoe vaak belt een klant in het weekend of de avond? Om als ondernemer gelukkig te zijn, is het belangrijk de balans tussen werk en privé te bewaren. Voor een goede focus op het werk is rust belangrijk. Kies er daarom voor alle inkomende oproepen uit te besteden aan een telefoon antwoorddienst, op de dagdelen die u niet beschikbaar bent.
Spendeer uw budget op de juiste manier
Naarmate uw bedrijf groeit, groeit uw budget mee. Maar voor u blijft het belangrijke iedere cent op een efficiënte en goede manier te besteden. Een telefonist in loondienst nemen is niet alleen kostbaar, maar ook kwetsbaar. Tijdens vakantie of ziekte, is er geen automatische vervanger. En naast de loonkosten, bent u ook geld kwijt aan een bureau, telefoon, computer en meer. Een telefoonservice geeft u alle voordelen van een hooggekwalificeerde klantenservice voor een fractie van die kosten. Fulltime, parttime of voor een paar uren per week: hoe vaak u gebruikt maakt van de telefoon doorschakelen en agendabeheer is geheel aan u.
Waardevolle klanten behouden met telefooncentrale
De klantverwachting is steeds meer dat bedrijven elke dag van de week van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat bereikbaar zijn. Klanten bellen wanneer het hen uitkomt. Buiten de openingstijden van uw bedrijf, komen er ongetwijfeld telefoontjes binnen. En de meeste bellers laten geen bericht achter en wachten niet tot ze teruggebeld worden. Werken met een telefoondienst die oproepen buiten kantooruren beantwoordt, zorgt ervoor dat uw klanten altijd worden opgevangen. Op die manier behoudt u uw klanten en krijgt u er nieuwe bij.
Doen wat u het liefste doet
Ondernemer worden is een weloverwogen keuze. Of u nu fysiotherapeut, advocaat of makelaar bent: wie voor zichzelf begint, doet dat omdat zijn beroep zijn passie is. Als ondernemer komt u er al snel achter dat er ook verplichte nevenactiviteiten bij een eigen zaak horen. Tijdmanagement, agendabeheer, administratie, commerciële activiteiten: het begint meer van u te vergen dan u misschien lief is. Wees slim en besteed het uit. Een goede telefoon antwoorddienst zorgt ervoor dat u zich bezighoudt met wat u het liefste doet.
Ondernemer of telefonist: ieder benut zijn eigen talent
Dat u een talent heeft, staat vast wanneer u zelfstandig ondernemer bent. Ook het aannemen van de telefoon is een talent. Een talent waar werknemers van een telefoon antwoorddienst goed in zijn. Een telefoniste op afstand is getraind in klanten te woord te staan. Het is de kunst om aan te telefoon persoonlijk, rustig en duidelijk te blijven. Of uw klant nu belt met een vraag, voor het maken van een afspraak of om te klagen. U kunt er vanuit gaan dat een goede telefoonservice zich verdiept in de identiteit van uw zaak, zodat het voor uw klant voelt alsof ‘één van u’ de telefoon beantwoordt.
Nieuwsgierig naar wat wij voor u kunnen betekenen? Vraag een vrijblijvende offerte aan en wij komen graag met u in gesprek hoe wij u kunnen helpen!